“Matematyka królową sukcesu!” – podsumowanie projektu grantowego w Szkole Podstawowej w Tuszewie

2017-01-04 11:51:17(ost. akt: 2017-01-04 13:33:46)

Autor zdjęcia: SP Tuszewo

Od września 2016 roku w Szkole Podstawowej w Tuszewie realizowany był projekt grantowy „Matematyka królową sukcesu !” finansowany przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.
Pozyskane środki w wysokości 5 tys. zł. zostały przeznaczone na organizację rodzinnego pikniku matematycznego, zakup gier planszowych i logicznych wykorzystywanych podczas dodatkowych zajęć pozalekcyjnych oraz w czasie przerw śródlekcyjnych jak również na zakup nagród dla uczestników konkursu na wykonanie własnej gry oraz turnieju „Szybkość i logika w tuszewskiej kostce Rubika”.

To właśnie ten turniej, który odbył się tuż przed świętami Bożego Narodzenia wzbudził wiele emocji wśród uczniów i nauczycieli. Wszyscy w ciszy i skupieniu trzymali „kciuki” za swych faworytów podczas układania tradycyjnej kostki Rubika. Mistrzem układania kostki został Samson Penkala z kl. IV, który ułożył kostkę w czasie 1 minuty 46 sekund. Czasy pozostałych uczestników były bardzo zbliżone i wszystkim udało się ułożyć kostkę, a byli to: Antonina Dudek kl. II, Maciej Kolasa kl. III, Agata Kolasa kl. IV, Patryk Kowalkowski kl. IV, Dawid Pruchniewski kl. IV i Kacper Rogożyński kl. V. Uczniowie z wielkim uporem i zaangażowaniem uczyli się układać kostki Rubika pod okiem Iwony Dudek podczas dodatkowych zajęć i w czasie przerw.

Pomimo tego, że formalnie projekt się zakończył, to tak naprawdę dopiero się zaczął. Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne podczas, których uczniowie grali w różne gry, tak bardzo im się spodobały, że na wieść o ich zakończeniu, za pośrednictwem przewodniczącej Rady Uczniowskiej napisali petycję do pani dyrektor z prośbą o ich kontynuację. Oczywiście prośba została przychylnie rozpatrzona i zajęcia nadal się odbywają. Widok pełnego korytarza uczniów grających z przyjemnością w gry w czasie przerwy raduje oczy i duszę każdego nauczyciela. Dlatego też możliwość grania w gry w czasie przerw będzie również kontynuowana w naszej szkole.

Dodatkowym, bardzo cennym efektem realizacji projektu w szkole są informacje zwrotne od rodziców i uczniów, którzy chętniej grają w różne gry w domu oraz proszą rodziców o ich zakup. Pomysłodawcami, a jednocześnie koordynatorami projektu były Marzena Kolasa – pedagog szkolny oraz Iwona Dudek – nauczycie oddziału przedszkolnego. Jednak w realizację całego projektu zaangażowani byli wszyscy nauczyciele oraz wielu rodziców, za co bardzo im dziękujemy.

Realizowany projekt pokazał, że matematyka nie jest taka straszna i można uczyć się jej przez zabawę: na przerwie grając w grę, podczas gry terenowej spacerując po swojej okolicy czy wykonując własną grę.


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5